Daisypath Anniversary tickers
Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Saturday, July 30, 2011

Full Movie~ Tolong Awek aku Pontianak

Petang2 nie melayan Movie baru.... Tak tahu pun ada Filem baru tajuk macam nie... so sambil-sambil keboringan layan cite nie ok jugak:)
jom layan jom...




Tonton disini ok

Sinopsis Tolong! Awek Aku Pontianak

TAAP mengisahkan tentang percintaan dua dunia berbeza antara Bob dan Maya. Bob berperwatakan lurus bendul dan baik hati yang bekerja di sebuah syarikat pengiklanan, di bawah penyeliaan Faizal. Selepas berpisah dengan teman wanitanya, Ina, Bob dan kawannya, Pian berpindah ke sebuah apartmen lain.

Kehidupan baru Bob bermula selepas berpindah dan bertemu dengan dua beradik, iaitu Maya dan Liyana. Pada mulanya Liyana tidak menyenangi kehadiran Bob dan Pian kerana takut identiti Pontianak mereka terbongkar. Namun selepas menguji Bob, mereka mengakui bahawa Bob tidaklah seperti yang mereka sangkakan. Sejak itu, mereka berempat menjadi kawan baik.

Hubungan Bob dan Maya pula bertambah rapat selepas insiden beg Maya diragut. Selepas bertemu Maya di rumah Bob, Faizal melamar Maya untuk bekerja di syarikatnya. Faizal cuba memikat Maya, namun hampa. Faizal mula curiga dengan kehadiran Maya dan berpakat dengan Pian untuk membongkar identiti Maya dan Liyana.

Tetapi keadaan menjadi kacau apabila datang lagi seorang lagi Pontianak iaitu Nadia lakonan Nurul Wahab yang datang dari Johor ke Kuala Lumpur, semata-mata mahu mencari Maya. Bagaimanakah kesudahan filem ini? Sama-samalah kita nantikan di pawagam pada 7 Julai 2011 ini.

Pelakon:
Zahiril Adzim, Sazzy Falak, Liyana Jasmay, Sufian Mohamed, Rashidi Ishak, Yus Waisar, Nurul Wahab, Syanie, Ameerul, Datuk Jalaludin Hassan, Harun Salim Bachik, Afdlin Shauki, Ruminah Sidek, Jehan Miskin dan Bell Ngasri.

No comments:

Post a Comment