Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Wednesday, December 22, 2010

semerah cinta stilleto


semerah cinta stilleto


tadi layan dvd citer ni..ruper2nyer syok jugak... walaupun citernyer simple..tp sangat best degan lawak yang sempoi... mmg citer ni dah lama..tp smlm akibat boring g la cr dvd citer ni... sbb sebelum ni layan Estet dan Senario asam garam.. tp tak sebest citer ni.. so sesapa yang tak tgk lagi g la cr dvd...

ni antara scene yang agak kelakar....tengok ler sikit...



memang lucu... tagline yg best.. relaxxx luuu... ;s


sinopsis cerite semerah cinta stiletto..



Stila dilahirkan dan dibesarkan dalam kemewahan dan segala yang dihajati akan ditunaikan oleh kedua-dua ibu bapanya.
Dia juga seorang remaja perempuan yang cantik, masih menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi terkemuka di ibu kota.
Leto (Farid Kamil) pula seorang pemuda yang hidup dalam keadaan serba sederhana.
Bekerja sebagai penjual ikan di pasar borong dan tinggal di flat murah berhadapan kawasan banglo mewah keluarga Stila.

Pertemuan Stila dan Leto bermula apabila ibu Stila iaitu Datin Fairuz ke pasar membeli ikan untuk dimasak bagi menyambut kedatangan teman lelaki Stila iaitu Raymond ke rumah.
Kejadian tidak disangka berlaku. Pergaduhan besar tercetus antara penjual ikan di pasar sehingga memaksa Datin Fairuz membatalkan niat untuk membeli ikan.
Di situlah, Leto terpandang dan tertawan dengan keayuan Stila. Dalam kejadian itu juga, Leto dibuang kerja.
Pada malam pertemuan Stila dan Raymond, Stila telah cuba digoda dan dinodai Raymond.
Stila lari dan berjalan seorang diri sehingga bertemu Leto dan kawannya Yani (Cat Farish).
Yani sebelum ini setiap hari mengganggu Stila untuk membalas dendam, tetapi mangsanya adalah Leto.
Stila menendang punggung Leto sehingga berdarah dengan menggunakan stilletonya.
Yani yang terkenal dengan sikap nakalnya telah membawa Leto mencuri kasut untuk dijual.

Kebetulan semula, rumah yang dicuri itu adalah rumah banglo keluarga Stila.
Kehilangan stiletto telah mengundang rasa sedih Datin Fairuz dan membuatkan Stila berasa bersalah dan berusaha untuk mendapatkan sepasang lagi stiletto.
Pertemuan semula dengan Leto telah membantu Stila untuk mendapatkan semula kasutnya.
Dalam tempoh pencarian stilletto itu, Stila terserempak ibunya bermesra bersama dengan lelaki lain tanpa rasa malu.
Melihat sikap acuh tak acuh bapanya, Datuk Azahar akan tinggah laku isterinya, Stila mengikut Leto pulang.
Stila tidak tinggal di rumah kerana berasa kecewa dan sedih.

Di rumah Leto, Stila telah bertemu dengan erti kesempurnaan hidup.
Namun, hubungan Stila dan Leto mendapat tentangan dari keluarga Stila dan keraguan kedua ibu bapa Leto.
Dapatkah Stila mendapatkan stilettonya semula?



2 comments:

Aida Awie said...

cam best jer citer ni..nak cari dvd ni la ptg nnt..aku bab-bab cintan cintun ni memang layan...

Watie Rose said...

mmg citer ni kelakar..kiranya tak boringlah..

Post a Comment