Daisypath Anniversary tickers
Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Wednesday, June 8, 2011

PENUNGGU ISTANA KISAH BENAR KE?



Maybe saya orang yang terlewat menonton FILEM penunggu istana nie... But bila menonton semalam macam2 bersoalan yg bermain dalam kepala otak nie...Huh... So saya pun pergi la search kat internet dan blog Uncle seeker...dapat sikit maklum... But masih confuse... Sesapa dah tengok boleh tinggal komen sikit tak...kisah benar nie memang tak diedit ker..musykil sungguh..meh baca kat bawah nie....


BUKAN SAYA SORANG JER YANG CONFUSE... TAK CAYA KLIK SINI..















SINOPSIS FILEM


Pada 2010, lima pelajar cuba merungkai misteri di sebalik kejadian aneh dan menyeramkan yang dikaitkan dengan sebuah rumah tua di Papan, Perak yang dikenali sebagai Istana Billah.

Di rumah berusia lebih 100 tahun yang terbiar tidak berpenghuni itu, mereka yang dibantu kumpulan pengkaji entiti paranormal, Seekers, menyusuri cerita di sebalik musibah yang menimpa sekumpulan krew sebuah produksi TV, “Warkah Terakhir” setahun sebelumnya.

Pengalaman yang sepatutnya melengkapi kajian bagi kertas projek mereka dalam mendapatkan keputusan cemerlang, sebaliknya berubah menjadi catatan sebuah perjalanan yang mengerikan. “Penunggu Istana” adalah cantuman daripada pita rakaman terakhir mereka.

Naratifnya dipersembahkan sebagai sebuah dokumentari berdasarkan jurnal video Sara Ali, Nadzirah Ahmad Nadzri, Nor Zafirah Abd Rahim, Mustaqim Mohamed Zaki dan Amar Asyraf. Cantuman footage amatur yang difilemkan sepanjang 15 hari mereka di Istana Bilah itu cuba mencari jawaban terhadap kejadian mengerikan yang menimpa kumpulan pelajar berkenaan


Bacaan seterusnyer  penunggu Istana


TAPI ADA JAWAPAN KISAH NIE BENAR ATAU TAK BOLEH TENGOK DISINI

Kalau nak tahu lagi..tengok sendiri filem nie... Pah tu email kat Uncle tu..:)

tapi rasa macam rekaan nyer bila baca kat sini sini...sini


Big Luv
Qasehmansya

No comments:

Post a Comment