Daisypath Anniversary tickers
Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Wednesday, November 24, 2010

Mana bagus notebook atau nettbook...?

Comel tak Mini Acer One happy ni..sesuai untuk golongan wanita?


Alamak....arini nak update blog pakai PC la... kedua-dua laptop ku sudah musnah apa lagipagi tadi muncung la sikit..mmmmm angkara  mama yang cerdik pandai tu la...
agaknyer tgk hati saya ni tidak berbunga2 seperti selalu suami ajak g Kb....huhhh.. nak pujuk la tu... saya cakap saya tak mau... my hubby kata jom la...bie belikan mini laptop baru..(untuk hari jadi saya bulan 12 ntt) . Fuhhhh...dlm hati punyer la suker..hehehehe.. tp demi tidak mementingkan diri sendiri saya kata tak nak...(tak rasa rugi pun...) yg penting suami sangta pandai amik hati.. yg lawaknyer..sampai dia ckp..kalau tak nak pilih abang g Jerteh beli sendiri nanti.... setelah dibincang...saya bagi kata putus pada suami..nanti la yer..Birthday sayakan lambat lagi....




Kebaikan Netbook

Yang nyatanya, Netbook bersaiz lebih kecil dan ringan daripada Notebook. Walaupun begitu, ia tetap tidak sama seperti Notebook kerana Netbook disasarkan kepada pengguna komputer yang sering (atau wajib) melayari Internet dan menghantar emel tidak kira tempat dan masa (macam IM contohnya?)
Mungkin ada yang terfikir “Lebih baik beli Netbook dari Notebook kalau begitu. Ringan dan murah pula. Saya pun hari-hari surf Internet” selepas membaca kata-kata  saya di atas.- sumber WK


Kekurangan Netbook

Namun, anda perlu tahu yang ada komponen dalam Notebook telah ditiadakan dalam Netbook antaranya CD/DVD drive. Prestasi Netbook juga tidak boleh dibandingkan dengan Notebook kerana ia menggunakan komponen yang berbeza. Kalau tidak kenapa Netbook setakat ini hanya boleh menggunakan Win XP, bukan Win Vista? sumber WK

p/s:
So kwn2 yang ada pengalaman mnegenai pengunaan mini laptop ni boleh la bagi komen k...





Ini lah kenangan laptop(acer) saya yg tertumpah air bandung..huhuhuhu



No comments:

Post a Comment