Daisypath Anniversary tickers
Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Monday, May 9, 2011

Kesiannyer Budak nie kena Buli~Bapa mangsa sudah membuat laporan




Berita nie keluar dalam harian metro hari nie... Cari di YOUTUBE.. Ini lah hasilnye...


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar perempuan berusia 13 tahun digunting rambut, leher dijerut dengan tali leher, selain berulang kali ditampar dua rakan sekelas dalam satu kejadian buli di sebuah sekolah menengah di Jinjang, di sini, minggu lalu.
Perbuatan buli tidak berakhir di situ apabila perbuatan itu dirakam dengan telefon bimbit dan dimuat naik di laman sosial Facebook sebelum tersebar meluas di YouTube bermula kira-kira jam 10 malam, kelmarin.

Difahamkan, kejadian itu berlaku hanya kerana mangsa meminta mereka supaya tidak membuat bising berikutan ketiadaan guru di dalam kelas.
Dalam kejadian antara jam 8 hingga 10 pagi itu, semua pelajar sedang menunggu guru mata pelajaran lain selepas menamatkan sesi pembelajaran.

Rentetan tersebarnya rakaman kira-kira tiga minit di Internet, bapa mangsa berusia 47 tahun membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, kira-kira jam 10 pagi, semalam.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan memberitahu siasatan lanjut dilakukan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan (KK).


Zakaria berkata, mangsa pada mulanya sudah mengabaikan kejadian itu, malah cuba melupakannya, namun kecewa apabila mengesan klip video dia dibuli dimuat naik di laman sosial Facebook pada 6 Mei lalu sebelum tersebar di Internet mulai kelmarin.

Dalam rakaman video berkenaan, terdapat kelibat dua pelajar perempuan bergilir-gilir membuli mangsa sambil disaksikan beberapa pelajar lain.

Mangsa yang ditampar menangis sambil merayu dikasihani. Namun, rayuannya tidak diendahkan sebelum seorang daripada pelajar perempuan itu mengambil tali leher dan menjerut lehernya.

Rakan sekelasnya turut menggunting rambutnya sebelum mereka menghentikan perbuatan itu selepas menyedari kehadiran guru kelas

Semalam, rakaman kedua adegan buli berkenaan yang selama 3.09 minit sekali lagi dimuat naik di YouTube kira-kira jam 4 petang yang turut menyiarkan sari kata serta muzik latar.






 Bigluv
Qasehmansya

1 comment:

Cik Bambam said...

terok betol lar budak2 nie.. nak jek daku sekolahkan dorang nie..ishhh..naik geram tgk video ni!huhuhu..

Post a Comment