Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Sunday, April 10, 2011

Makan durian Versi Terengganu.. :)

Petang semalam suami kata dia nak g gunting rambut...saya tak boleh ikut...ruper2nyer dia g mencari durian... konon2 nak wat suprise...tp qaseh dlu dah menjerit kat pintu..." mama!! ada duyan..ada duyan.....(durian).. hehehe..mama dia nie memang hantu durian....Tq my hubby...memahami hati isteri yg memang suka mkn durian wif pulut...

My hubby siap dah beli santan & pulut sekali..mesti best..sebab bab tanak menanak pulut nie dia memang terror...superB!... so my hubby sorang2 la sibuk kat dapur..sebab nak masak santan ala2 versi terengganu..sbb saya tak tahu caranyer..kalau diperak pun Ummi saya yang masak dan buat 'kuah durian' tp yg suami saya nak wat nie lain sikit...santan dilarutkan dengan gula kabung dan di makan dengan pulut(santan tu tak dimasak atas api)

Jom layan gambar jer la...heehehehe..



    Durian oh Durian...
 sumber:internet

nie pulut wif durian...

so nak sedap kena letak santan wif gula kabung...nyum..nyum

nie la cara makan durian versi TERENGGANU...memang sedap...


lagi satu nak share gan geng2 la..durian di Sarawak...Durian rumah panjang...saya pernah makan sekali masa disana..Layan...



sumber gambar: dari internet
tapi memang macam nie la ruper durian tu..isinyer merah menyala...rasanyer ala2 durian tp tak lemak... tapi Lidah saya tak berapa nak suker durian nie..maybe sbb warna yg agak pelik..hehehehe

1 comment:

Watie Rose said...

santan tu tak masak ek..

Post a Comment