Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Wednesday, April 27, 2011

Cikgu Marah Bila....


Semua orang kata Guru Disiplin tu garang.. Guru Disiplin tu selalu nyer orang lelaki... Huh.. SAYA SEORANG GURU DISIPLIN.. Lagu mano gini? Tapi saya tak garang tak tentu pasal... Ada sebab kalau saya marah.. Betul lak cikgu-cikgi yang ada sama rasa dengan saya...

Cikgu akan marah apabila:

  • Masuk kelas.. Tapi kelas macam tongkang pecah...Sampai kerusi cikgu atas meja...Sapa tak marah....kalau korang tentu marah..
  • Sorang murid bertanya...cikgu dah jawap.. tapi 10 orang lagi bertanya benda yang sama bergilir-gilir(selalu kes mcm ni thn 1..)contohnyer soalan ~ Cikgu garis tepi dok? Letih cikgu jawap...
  • waktu tengahari terik..Budak-budak berkumpul keliling meja kiter.! huh..Cikgu nak pitam.....macam-macam bau...Tulun...
  • Murid-murid pura-pura tak bawak buku tapi sebenarnyer dia tak siap keje sekolah..bila sportcek  cek dalam beg atau bawah meja ada dia sorok..Anginnyer!
  • Murid buat cikgu macam kawan dia..Huh...Bab nie la saya paling lemah..saya tak suke budak-budak datang bersembang menda yang tak berfaedah (contoh:- Cikgu nampak cantik la..sapa bila baju cikgu nie)
  • Turun tangga mengunakan Palang Tangga..Ayo..kalau jatuh....cikgu jugak yang kena hantar g spital...(kes macam nie selalu jadi depan mata) saya akan jerit sekuat hati..hehehehehe

Semua cikgu sayangkan muridnyer.. Nak semua murid berjaya..tapi kadangkala cikgu hanya insan biasa..Cuber perbaiki diri... jangan asyik salahkan cikgu jer..Anyway saya marah pun saya tetap Mengajar KAMU selagi saya mampu...


BigLuv
Qasehmansya

2 comments:

Sekamar Rindu said...

salam.

sangat susah mendidik pelajar2 terutama yg degil2..

tappi sebagai guru perlu byk sabar..

* folo ur blog..

Reen Rostarizam said...

terjah dari bangku kosong :) baca entri terbaru dan follow kamu ^^

teruskan usaha menjadi cikgu yang membantu anak murid! :)

Post a Comment