Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Banner Wan Hazel LINK

Sunday, March 27, 2011

Homemade CENDOL......

Memang saya teringin nak cari cendol yang sedap...tapi disini tetap tak da..so balik dr sekolah saya Nekad untuk membuat sendiri..(setelah semalam mencari bahan2 di KB..) Alhamdullilah menjadi jugak cendol saya.. tp saya mmg fail bab2 nak menanak pulut..so My hubby la yg paling Pro..so Kredit to my Lovely Hubby... Tq...
Memang senang jer wat cendol nie... just sediakan santan.. gula melaka yang pekat...ais kisar..pas tu nak bg lagi sedap saya cari kacang merah... walaweyyy..baru best...

Jom layan gambar Cendol yang saya buat... tak sempat nak berguling2 dpn tb..saya terus ke dapur balik jer dr school.. memang terbaekk la..hahahaha


 nak jadikan cendol nie mcm nie kena pakai acuan cendol....

 ais kisar... sbb tak da mesin kisar saya blended ais batu dgn susu cair

 yang nie campuran Gula merah(pekat) dengan santan+ais kisar

 boleh letak cendol dah...nyummyyy

 + kacang merah yang ada creamy....

 letak pulut... Tq my hubby yg tanak kan pulut nie..

sedia untuk dimakan..... oh my cendol.... sedap!!

No comments:

Post a Comment